Oferta pracy w UG Narewka
Stanowisko ds. prowadzenia ewidencji środków trwałych i rozliczeń podatku od towarów i usług. Termin składania ofert: 22 luty 2021 r. (godz. 14:00).
OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY NAREWKA
o zamiarze zatrudnienia osoby na zastępstwo w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego
Na podstawie art. 33 ust.1, 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, 1378) w związku z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) Wójt Gminy Narewka ogłasza nabór celem zatrudnienia osoby w związku z długotrwałą nieobecnością pracownika samorządowego zatrudnionego w Urzędzie Gminy Narewka na stanowisku ds. prowadzenia ewidencji środków trwałych i rozliczeń podatku od towarów i usług.
I. Zakres czynności pracownika zatrudnianego na zastępstwo:
- Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych oraz materiałów.
- Nadawanie numerów ewidencyjnych środków trwałych oraz sprzętu będącego na wyposażeniu Urzędu Gminy, przygotowanie niezbędnych materiałów do przeprowadzenia inwentaryzacji oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną.
- Prowadzenie rozliczeń podatku od towarów i usług, tj.:
- rozliczanie podatku VAT Urzędu m.in. prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupu do celów sporządzania jednostkowej deklaracji VAT Urzędu, wyliczanie wskaźników Urzędu do celów VAT,
- sporządzanie deklaracji VAT 7 na podstawie deklaracji cząstkowych,
- sporządzanie deklaracji cząstkowej Urzędu Gminy,
- sporządzanie jednolitego pliku kontrolnego (JPK),
- prowadzenie rejestru zakupów dla celów JPK,
- analiza dochodów do celów rejestru sprzedaży JPK,
- realizacja zadań z zakresu scentralizowanej obsługi VAT w Gminie - m.in. weryfikacja cząstkowych deklaracji VAT jednostek organizacyjnych Gminy,
- współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie scentralizowanego podatku VAT,
- prowadzenie rozliczeń podatku VAT z urzędem skarbowym,
- przygotowywanie danych do przelewu podatku VAT do Urzędu Skarbowego,
- przygotowywanie poleceń księgowania w zakresie rozliczania podatku VAT,
- przygotowywanie wniosku o wydanie interpretacji podatkowych w zakresie podatku VAT,
- sporządzanie i prowadzenie dokumentacji sprawozdawczej.
- 4. Terminowe sporządzanie sprawozdań statystycznych.
- 5. Ubezpieczanie mienia i majątku gminnego oraz sporządzanie gminnych deklaracji podatkowych.
- 6. Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
II. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka
Stanowisko na zastępstwo: stanowisko ds. prowadzenia ewidencji środków trwałych i rozliczeń podatku od towarów i usług.
III. Niezbędne wymagania od kandydatów:
Kandydat powinien:
- być obywatelem polskim (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)),
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadać wykształcenie wyższe, preferowane kierunki ekonomiczne
- posiadać umiejętność obsługi komputera – pakiet Microsoft Office
- wykazać się znajomością księgowości i techniki pracy biurowej,
- wykazać się znajomością przepisów prawa, między innymi:
- ustawy o finansach publicznych;
- ustawy o rachunkowości;
- ustawy o podatku od towarów i usług;
- ustawy o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego;
- ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego;
- ustawy o samorządzie gminnym;
oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw.
IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
1) doświadczenie zawodowe: mile widziane w jednostce samorządowej na stanowisku rachunkowości budżetowej lub w pracy o charakterze zgodnym z wymaganiami na stanowisku ds. ewidencji środków trwałych i rozliczeń podatku VAT,
2) znajomość przepisów i praktyk w zakresie rozliczeń VAT,
3) znajomość edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych w stopniu średniozaawansowanym,
4) predyspozycje osobowościowe: samodzielność, sumienność w wykonywaniu powierzonych zadań, umiejętność pracy w zespole, systematyczność i terminowość, umiejętność radzenia sobie ze stresem w sytuacjach konfliktowych,
5) dobra organizacja pracy.
V. Zasady odpowiedzialności pracownika na stanowisku:
Osoba pracująca na stanowisku jest odpowiedzialna za:
- Powierzone składniki majątkowe.
- Zabezpieczenie dokumentów, pieczęci urzędowych, maszyn i urządzeń biurowych.
- Zachowanie tajemnicy służbowej zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych.
- Załatwianie spraw zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Sumienne wykonywanie poleceń służbowych przełożonych.
- Przestrzeganie przepisów BHP i P-poż.
VI. Wymagane dokumenty:
1) oferta z wnioskiem o zatrudnienie,
2) kwestionariusz osobowy
3) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
4) oświadczenie o niekaralności,
5) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
7) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
8) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
9) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy,
10) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282).
List motywacyjny i CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą:
„Oświadczam, iż na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.”
VII. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) praca w pełnym wymiarze czasu pracy,
2) stanowisko pracy znajduje się lokalu biurowym zlokalizowanym na piętrze w budynku administracyjnym Urzędu, wyposażonym w meble i urządzenia biurowe,
3) budynek administracyjny posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych nie posiada jednak windy do przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami,
4) praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
5) praca wymagająca poruszania się na terenie budynku administracyjnego Urzędu, poza budynkiem w granicach administracyjnych gminy Narewka oraz realizacji poleceń wyjazdu służbowego.
VIII. Wskaźnik zatrudnienia:
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Narewka, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił więcej niż 6%.
IX. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Urzędu Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na zastępstwo pracownika” do dnia 22 lutego 2021 r. do godz. 14.00.
Dokumenty, które wpłyną po upływie wskazanego terminu, nie będą rozpatrywane.
Wójt Gminy Narewka
/-/ Jarosław Gołubowski