"W pułapce kamery"
Każdy z nas poniósł jakąś cenę pandemii. Wydaje się jednak, że to młodzież szkolna najbardziej odczuwa jej skutki. Zostali postawieni w sytuacji, w której kontakt z rówieśnikami, czyli coś, co pozwala im się rozwijać, budować własny świat i tożsamość zostało dość gwałtownie zabrane. Polecamy obejrzenie rozmowy oraz zachęcenie rodziców, nauczycieli i uczniów do posłuchania.
Szanowni Państwo,
minął rok od rozpoczęcia pandemii i podjęcia nauki zdalnej w szkołach. W związku z tym Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży stworzyła film „W pułapce kamery”, w którym Michał Olszański rozmawia z uczennicą liceum Aleksandrą, oraz psycholożka Katarzyną Miller na temat wyzwań z jakimi muszą się zmierzyć uczniowie i nauczyciele w obecnej sytuacji. Poczucie bycia ciągle obserwowanym, zatarcie granicy między sferą publiczną a prywatną czy brak kontaktu z rówieśnikami przyczyniają się do pogorszenia wyników w nauce, ale też kondycji psychicznej młodych ludzi.
Każdy z nas poniósł jakąś cenę pandemii. Wydaje się jednak, że to młodzież szkolna najbardziej odczuwa jej skutki. Zostali postawieni w sytuacji, w której kontakt z rówieśnikami, czyli coś co pozwala im się rozwijać, budować własny świat i tożsamość zostało dość gwałtownie zabrane.
Polecamy obejrzenie rozmowy oraz zachęcenie rodziców, nauczycieli i uczniów do posłuchania.
Fundacja prowadzi konsultacje ze szkołami, na temat potrzebnych w tej sytuacji działań. Ma również gotowe programy, które, nawet od jutra, mogą być realizowane z grupami młodzieży. Dotyczą one przede wszystkim rozwoju kompetencji społecznych. Fundacja zaprasza dyrektorów, nauczycieli do korzystania z jej pomocy. Zaprasza również zarządy powiatów, organów prowadzących szkoły, słowem wszystkich, którzy chcieliby realizować programy „przywracania szkole uczniów” w ich placówkach. Zachęcamy do nawiązania współpracy oraz przekazanie informacji tam, gdzie może okazać się przydatna.
Pozdrawiam serdecznie,
Karolina Szymańska
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży